Nejčastější otázky k prodeji starožitností, na které se nás ptáte.

E-SHOP

  • Starožitnosti na e-shopu jsou skutečně skladem?

    Ano, všechny předměty zobrazené na e-shopu jsou skladem a nabídka je aktuální. Informaci o aktuálnosti zároveň najdete i nad tlačítkem přidat do košíku.
    Tyto předměty jsou fyzicky vystavené v obchodě a je možné se na ně přijet podívat.

  • Na e-shopu máte nafoceny všechny starožitnosti?

    Na e-shop většinou fotíme předměty, které mají větší hodnotu než 1 000 Kč.
    Na prodejně je tedy k vidění o mnoho více starožitností. Naleznete zde široký zástup předmětů nižší hodnoty nebo předměty, které ještě čekají na nafocení.

  • Kde mohu starožitnosti vidět na vlastní oči?

    Všechny starožitnosti jsou vystavené na prodejně v Lučickém mlýně.
    Prodejna je otevřená ve dnech: středa, čtvrtek, pátek 10-17 a sobota 09-12.

  • Je možný osobní odběr objednávek?

    Ano, osobní odběr je možný.
    Na e-shopu v objednávkovém formuláři zvolte metodu dopravy „Osobní odběr na prodejně“.
    Na prodejně vám pak starožitnost předvedeme, zabalíme a rádi pomůžeme naložit.

  • Nestíhám si vyzvednout předměty do 7 dnů, co mám dělat?

    Nestíháte-li se zastavit do 7 dnů od data objednávky, napište nám nebo zavolejte a my vám zašleme údaje pro platbu. Po uhrazení si předmět vyzvednete, jak vám to bude vyhovovat.

  • Můžete mi zakoupené starožitnosti uskladnit?

    Ano, uskladnění zakoupených předmětů je možné.
    Pokud se jedná o drobnější starožitnosti (sklo, porcelán, lustr či menší kusy nábytku), tyto kusy vám uskladníme zdarma.
    V případě větších a těžších předmětů (skříně, nábytkové komplety, kámen) si účtujeme skladné.
    Ceník skladného:
    200,-Kč/za 1 m³ po dobu jednoho měsíce. Účtuje se každý započatý měsíc. Minimální poplatek je 200 Kč.
    Předměty vyžadující speciální péči – příplatek 100% (restaurovaný nábytek s ručně leštěnou povrchovou úpravou).

DORUČENÍ STAROŽITNOSTÍ

  • Umíte starožitnost pečlivě zabalit, aby se během přepravy nepoškodila?

    Ano, samozřejmě. 
    Díky pravidelnému zasílání, již od pohledu na starožitnosti dokážeme odhadnout její citlivá místa, dostatečně je vyztužit a předejít tak možnému poškození. Za dlouhá léta praxe v zasílání těchto různorodých předmětů jsme již vyladili techniky a způsoby balení. Více informací k zasílání a balení naleznete zde na stránce – Doručení.

  • Zasíláte na dobírku?

    Ano, zasíláme.

  • Zasíláte na Slovensko?

    Ano, zasíláme.
    Na Slovensku máme již mnoho zákazníků. Zboží zasíláme Českou poštou nebo TopTransem. Platit můžete přes účet nebo dobírkou.
    Poplatek za dobírku je 40,-Kč a u TopTransu 150,-Kč, platit budete v eurech, dle aktuálního kurzu dopravce.

  • Zasíláte do zahraničí?

    Ano, zasíláme.
    Pro zasílání využíváme Českou poštu a v případě zboží, které je nad limity pošty, využíváme služeb soukromých dopravců.

  • Jak řešíte dopravu kamenné dlažby?

    U kamenné dlažby je rozhodující množství a váha. V případě menšího množství ji můžeme doručit naší dopravou Full-servis a jedná-li se o více metrů využíváme různé dopravce.
    Vždy záleží na domluvě, protože někdy má zákazník k dispozici techniku, která zajistí složení z auta a pak není nutné, aby jelo auto s rukou nebo zdvihací plošinou. Někdy tyto možnosti nejsou a je třeba, aby auto dopravce bylo vybavené.
    U nás máme k dispozici manipulační vozík, takže o nakládku se vždy postaráme.

  • Nabízíte dopravu Full-servis, co to znamená?

    Tuto dopravu zajišťujeme osobně a je určená především pro starožitnosti, které nelze zaslat dopravcem nebo pro větší množství předmětů.
    Tarif je 18 Kč/km + cesta zpět. V této ceně je zahrnuté balné a garance bezpečného doručení. Složení a vynesení do patra je možné za aktivní asistence příjemce.
    V případě nutnosti dvou pracovníků + 50% příplatek z ceny dopravy.
    V případě nadstandardní časové náročnosti během vykládání, přemísťování či rovnání se účtuje sazba 1 000 Kč za započatou hodinu.

  • Poškození zásilky

    Dojde-li k poškození zásilky, je třeba zachovat klid. Během přepravy jsou starožitnosti pojištěné. V případě, že by k něčemu došlo, podává se reklamace a zákazník vždy dostane náhradu.

Prodejna Lučický mlýn

  • Přijímáte platební karty na prodejně?

    Ano, na prodejně je možné platit platební kartou.

  • Kdy máte otevřeno?

    Otevírací doba prodejny je:
    Středa, Čtvrtek, Pátek 10:00 až 17:00
    Sobota 09:00 až 12:00
    Před prodejnou lze pohodlně zaparkovat.

  • Jak dlouhou už fungujete?

    Prodejna starožitností v Lučickém mlýně funguje již od roku 2012. Ovšem se starožitnostmi obchodujeme již od roku 1993. Téměř deset let jsme provozovali Antik Nové Hrady pod zámkem v Nových Hradech u Litomyšle a před několika lety jsme se přesunuli do větších prostorů do Lučického mlýna.

NOVINKY

  • Jak často máte novinky?

    Na prodejně se nové zboží objevuje téměř každý pracovní den.
    Na stránkách zveřejňujeme novinky jednou týdně během sobotního večera. Ihned po zveřejnění odesíláme našim zákazníkům e-mail s upozorněním.

  • Jak se přihlásím do odběru novinek?

    Přihlášení je velice rychlé.
    Do odběru novinek se lze přihlásit zadáním e-mailové adresy do políčka v patičce těchto stránek. Po kliknutí na tlačítko „Chci dostávat novinky pravidelně“ bude váš e-mail automaticky zařazen do našeho seznamu. Poté je už jen potřeba jít do e-mailové schránky a dohledat tam e-mail od nás a potvrdit e-mailovou adresu.

  • Jak se odhlásím z odběru novinek?

    Dohledejte si poslední e-mail a na jeho konci je tlačítko „ODHLÁSIT se z odběru těchto emailů“, po kliknutí bude e-mailová adresa smazána ze seznamu.

  • Jsem přihlášená/ý do odběru novinek, ale e-mail mi nechodí.

    E-maily s upozorněním na novinky chodí z e-mailové adresy tocikovi@starozitnostiprozivot.cz, tuto adresu je třeba zařadit do hlavní pošty. Jakmile ji tam zařadíte, všechny e-maily z této adresy se přeřadí do hlavní pošty včetně budoucích.
    Detailní návod naleznete zde.

Platba

  • Jste plátci DPH?

    Zboží je prodáváno ve zvláštním režimu dle zákona o DPH č. 235/2004, § 90.

  • Vystavíte mi doklad o zaplacení?

    Ano, samozřejmě.
    Na prodejně vystavujeme doklad automaticky ihned po zaplacení a u objednávek přes e-shop doklady zasíláme do e-mailu.

  • Vrácení zboží

    Pokud jste nespokojeni, kontaktujte nás a společně problém vyřešíme.
    Starožitnosti spadají do kategorie použitého zboží, na které se vztahuje záruční doba 12 měsíců.
    V případě zakoupení zboží přes e-shop má zákazník možnost zboží vrátit do 14 dnů. Náklady na zaslání se nevrací.

Služby

  • Zrenovujete mi moji starožitnou skříň?

    Renovacemi předmětů, mimo zboží v našem obchodě a svítidel, se nezabýváme.

  • Zrenovujte mi starožitný lustr?

    Ano, lustr vám můžeme zrenovovat.
    Kompletně vám ho vyčistíme a uděláme novou elektroinstalaci.
    Zašlete nám fotografie na e-mail, pokud to bude možné z fotek určit, zašleme vám orientační cenu renovace.

  • Čalouníte?

    Čalounictvím se nezabýváme.

Výkup

  • Vykupujete?

    Ano, vykupujeme.
    Nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak nám nabídnout, je zaslat fotografie do emailu a napsat lokaci. Stačí udělat jen náhledové fotky a v případě, že bychom si s předměty poradili, tak se domluvíme na osobní prohlídce.
    Během prohlídky si předměty prohlédneme ze všech stran a řekneme cenu, za kterou jsme ochotni předmět vykoupit. Sepíšeme výkupní list, zaplatíme, naložíme a odjíždíme.
    Platíme hotově a nakládku si sami zajistíme.

  • Děláte znalecké posudky?

    Znalecké posudky neděláme.

Pokud byste měli nějaký další dotaz, rádi vám ho zodpovíme. Napište nám na e-mail.