Nejčastější otázky k prodeji starožitností, na které se nás ptáte.
E-SHOP
-
Starožitnosti na e-shopu jsou skutečně skladem?
Ano, všechny předměty zobrazené na e-shopu jsou skladem a nabídka je aktuální. Informaci o aktuálnosti zároveň najdete i nad tlačítkem přidat do košíku.
Tyto předměty jsou fyzicky vystavené v obchodě a je možné se na ně přijet podívat. -
Na e-shopu máte nafoceny všechny starožitnosti?
Na e-shop většinou fotíme předměty, které mají větší hodnotu než 1 000 Kč.
Na prodejně je tedy k vidění o mnoho více starožitností. Naleznete zde široký zástup předmětů nižší hodnoty nebo předměty, které ještě čekají na nafocení. -
Kde mohu starožitnosti vidět na vlastní oči?
Všechny starožitnosti jsou vystavené na prodejně v Lučickém mlýně.
Prodejna je otevřená ve dnech: středa, čtvrtek, pátek 10-17 a sobota 09-12. -
Je možný osobní odběr objednávek?
Ano, osobní odběr je možný.
Na e-shopu v objednávkovém formuláři zvolte metodu dopravy „Osobní odběr na prodejně“.
Na prodejně vám pak starožitnost předvedeme, zabalíme a rádi pomůžeme naložit. -
Nestíhám si vyzvednout předměty do 7 dnů, co mám dělat?
Nestíháte-li se zastavit do 7 dnů od data objednávky, napište nám nebo zavolejte a my vám zašleme údaje pro platbu. Po uhrazení si předmět vyzvednete, jak vám to bude vyhovovat.
-
Můžete mi zakoupené starožitnosti uskladnit?
Ano, uskladnění zakoupených předmětů je možné.
Pokud se jedná o drobnější starožitnosti (sklo, porcelán, lustr či menší kusy nábytku), tyto kusy vám uskladníme zdarma.
V případě větších a těžších předmětů (skříně, nábytkové komplety, kámen) si účtujeme skladné.
Ceník skladného:
200,-Kč/za 1 m³ po dobu jednoho měsíce. Účtuje se každý započatý měsíc. Minimální poplatek je 200 Kč.
Předměty vyžadující speciální péči – příplatek 100% (restaurovaný nábytek s ručně leštěnou povrchovou úpravou).
DORUČENÍ STAROŽITNOSTÍ
-
Umíte starožitnost pečlivě zabalit, aby se během přepravy nepoškodila?
Ano, samozřejmě.
Díky pravidelnému zasílání, již od pohledu na starožitnosti dokážeme odhadnout její citlivá místa, dostatečně je vyztužit a předejít tak možnému poškození. Za dlouhá léta praxe v zasílání těchto různorodých předmětů jsme již vyladili techniky a způsoby balení. Více informací k zasílání a balení naleznete zde na stránce – Doručení. -
Zasíláte na dobírku?
Ano, zasíláme.
-
Zasíláte na Slovensko?
Ano, zasíláme.
Na Slovensku máme již mnoho zákazníků. Zboží zasíláme Českou poštou nebo TopTransem. Platit můžete přes účet nebo dobírkou.
Poplatek za dobírku je 40,-Kč a u TopTransu 150,-Kč, platit budete v eurech, dle aktuálního kurzu dopravce. -
Zasíláte do zahraničí?
Ano, zasíláme.
Pro zasílání využíváme Českou poštu a v případě zboží, které je nad limity pošty, využíváme služeb soukromých dopravců. -
Jak řešíte dopravu kamenné dlažby?
U kamenné dlažby je rozhodující množství a váha. V případě menšího množství ji můžeme doručit naší dopravou Full-servis a jedná-li se o více metrů využíváme různé dopravce.
Vždy záleží na domluvě, protože někdy má zákazník k dispozici techniku, která zajistí složení z auta a pak není nutné, aby jelo auto s rukou nebo zdvihací plošinou. Někdy tyto možnosti nejsou a je třeba, aby auto dopravce bylo vybavené.
U nás máme k dispozici manipulační vozík, takže o nakládku se vždy postaráme. -
Nabízíte dopravu Full-servis, co to znamená?
Tuto dopravu zajišťujeme osobně a je určená především pro starožitnosti, které nelze zaslat dopravcem nebo pro větší množství předmětů.
Tarif je 18 Kč/km + cesta zpět. V této ceně je zahrnuté balné a garance bezpečného doručení. Složení a vynesení do patra je možné za aktivní asistence příjemce.
V případě nutnosti dvou pracovníků + 50% příplatek z ceny dopravy.
V případě nadstandardní časové náročnosti během vykládání, přemísťování či rovnání se účtuje sazba 1 000 Kč za započatou hodinu. -
Poškození zásilky
Dojde-li k poškození zásilky, je třeba zachovat klid. Během přepravy jsou starožitnosti pojištěné. V případě, že by k něčemu došlo, podává se reklamace a zákazník vždy dostane náhradu.
Prodejna Lučický mlýn
-
Přijímáte platební karty na prodejně?
Ano, na prodejně je možné platit platební kartou.
-
Kdy máte otevřeno?
Otevírací doba prodejny je:
Středa, Čtvrtek, Pátek 10:00 až 17:00
Sobota 09:00 až 12:00
Před prodejnou lze pohodlně zaparkovat. -
Jak dlouhou už fungujete?
Prodejna starožitností v Lučickém mlýně funguje již od roku 2012. Ovšem se starožitnostmi obchodujeme již od roku 1993. Téměř deset let jsme provozovali Antik Nové Hrady pod zámkem v Nových Hradech u Litomyšle a před několika lety jsme se přesunuli do větších prostorů do Lučického mlýna.
NOVINKY
-
Jak často máte novinky?
Na prodejně se nové zboží objevuje téměř každý pracovní den.
Na stránkách zveřejňujeme novinky jednou týdně během sobotního večera. Ihned po zveřejnění odesíláme našim zákazníkům e-mail s upozorněním. -
Jak se přihlásím do odběru novinek?
Přihlášení je velice rychlé.
Do odběru novinek se lze přihlásit zadáním e-mailové adresy do políčka v patičce těchto stránek. Po kliknutí na tlačítko „Chci dostávat novinky pravidelně“ bude váš e-mail automaticky zařazen do našeho seznamu. Poté je už jen potřeba jít do e-mailové schránky a dohledat tam e-mail od nás a potvrdit e-mailovou adresu. -
Jak se odhlásím z odběru novinek?
Dohledejte si poslední e-mail a na jeho konci je tlačítko „ODHLÁSIT se z odběru těchto emailů“, po kliknutí bude e-mailová adresa smazána ze seznamu.
-
Jsem přihlášená/ý do odběru novinek, ale e-mail mi nechodí.
E-maily s upozorněním na novinky chodí z e-mailové adresy tocikovi@starozitnostiprozivot.cz, tuto adresu je třeba zařadit do hlavní pošty. Jakmile ji tam zařadíte, všechny e-maily z této adresy se přeřadí do hlavní pošty včetně budoucích.
Detailní návod naleznete zde.
Platba
-
Jste plátci DPH?
Zboží je prodáváno ve zvláštním režimu dle zákona o DPH č. 235/2004, § 90.
-
Vystavíte mi doklad o zaplacení?
Ano, samozřejmě.
Na prodejně vystavujeme doklad automaticky ihned po zaplacení a u objednávek přes e-shop doklady zasíláme do e-mailu. -
Vrácení zboží
Pokud jste nespokojeni, kontaktujte nás a společně problém vyřešíme.
Starožitnosti spadají do kategorie použitého zboží, na které se vztahuje záruční doba 12 měsíců.
V případě zakoupení zboží přes e-shop má zákazník možnost zboží vrátit do 14 dnů. Náklady na zaslání se nevrací.
Služby
-
Zrenovujete mi moji starožitnou skříň?
Renovacemi předmětů, mimo zboží v našem obchodě a svítidel, se nezabýváme.
-
Zrenovujte mi starožitný lustr?
Ano, lustr vám můžeme zrenovovat.
Kompletně vám ho vyčistíme a uděláme novou elektroinstalaci.
Zašlete nám fotografie na e-mail, pokud to bude možné z fotek určit, zašleme vám orientační cenu renovace. -
Čalouníte?
Čalounictvím se nezabýváme.
Výkup
-
Vykupujete?
Ano, vykupujeme.
Nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak nám nabídnout, je zaslat fotografie do emailu a napsat lokaci. Stačí udělat jen náhledové fotky a v případě, že bychom si s předměty poradili, tak se domluvíme na osobní prohlídce.
Během prohlídky si předměty prohlédneme ze všech stran a řekneme cenu, za kterou jsme ochotni předmět vykoupit. Sepíšeme výkupní list, zaplatíme, naložíme a odjíždíme.
Platíme hotově a nakládku si sami zajistíme. -
Děláte znalecké posudky?
Znalecké posudky neděláme.
Pokud byste měli nějaký další dotaz, rádi vám ho zodpovíme. Napište nám na e-mail.