Časté otázky

E-shop


Starožitnosti na e-shopu jsou skutečně skladem?

Ano, všechny předměty zobrazené na e-shopu jsou skladem a nabídka je aktuální. Informaci o aktuálnosti zároveň najdete i nad tlačítkem přidat do košíku.
Tyto předměty jsou fyzicky vystavené v obchodě a je možné se na ně přijet podívat.

Na e-shopu máte všechno zboží?

Na e-shop většinou fotíme předměty, které mají větší hodnotu než 1 000 Kč.
Na prodejně je tedy k vidění o mnoho více starožitností. Naleznete zde široký zástup předmětů nižší hodnoty nebo předměty, které ještě čekají na nafocení.

Kde mohu předměty vidět na vlastní oči?

Všechny starožitnosti jsou vystavené na prodejně v Lučickém mlýně.
Prodejna je otevřená ve dnech: středa, čtvrtek, pátek 10-17 a sobota 09-12.

Je možný osobní odběr?

Ano, osobní odběr je možný.
Na e-shopu v objednávkovém formuláři zvolte metodu dopravy „Osobní odběr na prodejně“.
Na prodejně vám pak starožitnost předvedeme, zabalíme a rádi pomůžeme naložit.

Nestíhám si vyzvednou předměty do 7 dnů, co mám dělat?

Nestíháte-li se zastavit do 7 dnů od data objednávky, napište nám nebo zavolejte a my vám zašleme údaje pro platbu. Po uhrazení si předmět vyzvednete, jak vám to bude vyhovovat.

Můžete mi předměty uskladnit?

Ano, uskladnění zakoupených předmětů je možné.
Pokud se jedná o drobnější starožitnosti (sklo, porcelán, lustr či menší kusy nábytku), tyto kusy vám uskladníme zdarma.
V případě větších a těžších předmětů (skříně, nábytkové komplety, kámen) si účtujeme skladné.
Ceník skladného:
200,-Kč vč. DPH/za 1 m³ po dobu jednoho měsíce. Účtuje se každý započatý měsíc.
Předměty vyžadující speciální péči – příplatek 100% (restaurovaný nábytek s ručně leštěnou povrchovou úpravou).

Prodejna


Přijímáte platební karty?

Ano, na prodejně je možné platit platební kartou.

Kdy máte otevřeno?

Otevírací doba prodejny je:
Středa, Čtvrtek, Pátek 10:00 až 17:00
Sobota 09:00 až 12:00
Před prodejnou lze pohodlně zaparkovat.

Jak dlouhou už fungujete?

Prodejna starožitností v Lučickém mlýně funguje již od roku 2012. Ovšem se starožitnostmi obchodujeme již od roku 1994.

Novinky


Jak často máte nové zboží?

Na prodejně se nové zboží objevuje téměř každý pracovní den.
Na stránkách zveřejňujeme novinky jednou týdně během sobotního večera. Ihned po zveřejnění odesíláme našim zákazníkům e-mail s upozorněním.

Jak se přihlásím do odběru novinek?

Přihlášení je velice rychlé.
Do odběru novinek se lze přihlásit zadáním e-mailové adresy do políčka v patičce těchto stránek. Po kliknutí na tlačítko „Chci dostávat novinky pravidelně“ bude váš e-mail automaticky zařazen do našeho seznamu. Poté je už jen potřeba jít do e-mailové schránky a dohledat tam e-mail od nás a potvrdit e-mailovou adresu.

Jak se odhlásím z odběru novinek?

Dohledejte si poslední e-mail a na jeho konci je tlačítko „ODHLÁSIT se z odběru těchto emailů“, po kliknutí bude e-mailová adresa smazána ze seznamu.

Jsem přihlášená/ý do odběru novinek, ale e-mail mi nechodí.

E-maily s upozorněním na novinky chodí z e-mailové adresy tocikovi@starozitnostiprozivot.cz, tuto adresu je třeba zařadit do hlavní pošty. Jakmile ji tam zařadíte, všechny e-maily z této adresy se přeřadí do hlavní pošty včetně budoucích.
Detailní návod naleznete zde.

Doručení


Umíte starožitnost pečlivě zabalit, aby se během přepravy nepoškodila?

Ano, samozřejmě. 
Díky pravidelnému zasílání, již od pohledu na předmět dokážeme odhadnout jeho citlivá místa, dostatečně je vyztužit a předejít tak možnému poškození. Za dlouhá léta praxe v zasílání těchto různorodých předmětů jsme již vyladili techniky a způsoby balení.

Zasíláte na dobírku?

Ano, zasíláme.

Zasíláte na Slovensko?

Ano, zasíláme.
Na Slovensku máme již mnoho zákazníků. Zboží zasíláme Českou poštou nebo TopTransem. Platit můžete přes účet nebo dobírkou.
Poplatek za dobírku je 40,-Kč a u TopTransu 150,-Kč, platit budete v eurech, dle aktuálního kurzu dopravce.

Zasíláte do zahraničí?

Ano, zasíláme.
Pro zasílání využíváme Českou poštu a v případě zboží, které je nad limity pošty, využíváme služeb soukromých dopravců.

Jak řešíte dopravu kamenné dlažby?

U kamenné dlažby je rozhodující množství a váha. V případě menšího množství ji můžeme doručit naší dopravou Full-servis a jedná-li se o více metrů využíváme různé dopravce.
Vždy záleží na domluvě, protože někdy má zákazník k dispozici techniku, která zajistí složení z auta a pak není nutné, aby jelo auto s rukou nebo zdvihací plošinou. Někdy tyto možnosti nejsou a je třeba, aby auto dopravce bylo vybavené.
U nás máme k dispozici manipulační vozík, takže o nakládku se vždy postaráme.

Nabízíte dopravu Full-servis, co to znamená?

Tuto dopravu zajišťujeme osobně a je určená především pro předměty, které nelze zaslat dopravcem nebo pro větší množství.
Tarif je 15 Kč/km vč. DPH + cesta zpět. V této ceně je zahrnuté balné, garance bezpečného doručení, složení a vynesení do patra.

Poškození zásilky

Dojde-li k poškození zásilky, je třeba zachovat klid. Během přepravy jsou starožitnosti pojištěné. V případě, že by k něčemu došlo, podává se reklamace a zákazník vždy dostane náhradu.

Platba


Jste plátci DPH?

Ano, jsme plátci DPH.
Ceny uvedené na stránkách a na prodejně obsahují DPH, pokud není uvedeno jinak.

Vystavíte mi doklad o zaplacení?

 Ano, samozřejmě.
Na prodejně vystavujeme doklad automaticky ihned po zaplacení a u objednávek přes e-shop doklady zasíláme do e-mailu.

Dodání do EU, jak je to s DPH?

V případě vystavení faktury na firmu, která je plátce DPH na Slovensku a dalších zemích EU, my vystavujeme fakturu s 0 % DPH a zákazník je povinen zaúčtovat tuto fakturu.

Vrácení zboží

Pokud jste nespokojeni, kontaktujte nás a společně problém vyřešíme.
Starožitnosti spadají do kategorie použitého zboží, na které se vztahuje záruční doba 12 měsíců.
V případě zakoupení zboží přes e-shop má zákazník možnost zboží vrátit do 14 dnů. Náklady na zaslání se nevrací.

Služby


Renovujete?

Renovacemi předmětů, mimo zboží v našem obchodě a svítidel, se nezabýváme.

Zrenovujte mi lustr?

 Ano, lustr vám můžeme zrenovovat.
Kompletně vám ho vyčistíme a uděláme novou elektroinstalaci.
Zašlete nám fotografie na e-mail, pokud to bude možné z fotek určit, zašleme vám orientační cenu renovace.

Čalouníte?

Čalounictvím se nezabýváme.

Výkup


Vykupujete?

Ano, vykupujeme.
Nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak nám nabídnout, je zaslat fotografie do emailu a napsat lokaci. Stačí udělat jen náhledové fotky a v případě, že bychom si s předměty poradili, tak se domluvíme na osobní prohlídce.
Během prohlídky si předměty prohlédneme ze všech stran a řekneme cenu, za kterou jsme ochotni předmět vykoupit. Sepíšeme výkupní list, zaplatíme, naložíme a odjíždíme.
Platíme hotově a nakládku si sami zajistíme.

Děláte znalecké posudky?

Znalecké posudky neděláme.


Pokud by jste měli nějaký další dotaz, rádi vám ho zodpovíme. Napište nám na e-mail.