Mlýngram

Starožitná luxusní jídelna z ateliéru A. Petruse

Starožitná luxusní jídelna z ateliéru A. Petruse

Vzácná starožitná měšťanská jídelna z vyhlášeného uměleckého ateliéru ALOIS PETRUS Kolín - muzejní nábytek z r. 1938

299.000 
Tato okouzlující kolekce nábytku byla mistrovsky navržena v osobitém, florálně historizujícím, stylu. Na plasticky ztvárněné centrální kazetě příborníku i skleníku vidíme klasicistně pojaté symboly hojnosti a cizokrajné i domácí fauny (papoušci, delfíni, ale i veverka na hodinách). Starožitný řezaný nábytek má působivě zvýrazněny nejen horizontální, ale i vertikální linie a to florálně stylizovanou řezbou. Součástí luxusní jídelny je oválný stůl se šesti židlemi a také stolek téměř čtvercový, jenž má pod vrchní skleněnou deskou vložený krásný, zlatem vyšívaný brokát. Touto původní, velmi krásnou a kvalitní látkou byly při výrobě potaženy i židle s širokými křesílky. Jídelna z ebenově mořeného dubu, byla řezbářsky vyzdobena četnými, oku libými motivy a symboly, jako jsou květy růží, vinná réva i rohy hojnosti s širokými vázami, plnými vázaných květin. Výrobce ALOIS PETRUS myslel i na četné zjemňující detaily, jako jsou okouzlující oválné medailonky - miniatury z vyšívaného hedvábí. Tyto kontrastní výšivky jsou vložené v ozdobně řezaných lištách, vertikálně vložených mezi zaoblená i plochá fazetová skla příborníku a skleníku. Jedinečně navrhovaný, prvorepublikový nábytek, efektně vynášejí barokně-rokokové nohy, přikrášlené listovým plastickým motivem s volutkami. Pouze široký jídelní stůl pro šest osob má nadčasově řešenou centrální nohu se čtyřmi, florálně řezanými sloupky, jež jsou usazeny na masivní kosočtvercové podstavě, důmyslně chráněné jemně strukturovaným, mosazným plechem. Chloubou této překrásné jídelny, jsou plně funkční, podlahové čtvrťové hodiny, jež při odbíjení zahrají i melodii. Čtvrťový hodinový stroj se třemi závažími má dokonce osm, dokonale vyladěných bicích gongů z kalené oceli, na které každou čtvrthodinu, hrají mechanicky ovládaná kladívka. Celý komplet, jež se zachoval v původním velmi dobrém stavu, byl důkladně vyčištěn a jeho ebenově leštěný povrch pečlivě zrenovován. Dobře zachovalé je i pohodlné a stále původní čalounění s brokátem, nákladně vyšívaným tmavě zlatou nití. Osobitý návrh byl vytvořen pod vlivem romantizujících slohů, secese i stylu ART- DECO. Petrusovu uměleckému odkazu se významně věnuje i městské muzeum a galerie ve Svitavách, které po mnoha letech úsilí sehnalo též jednu, téměř identickou jídelnu. Tato svitavská ale nemá nákladnější tří-závažový hodinový stroj, ale jen dvou závažový a její křesílkové základny nemají opěráky a područky. Sezení též nemá reprezentativní brokátovou látku na čalouněných sedácích a původní ozdobné střapce na klíčích. Nyní několik vět k výrobci, jehož reklamní štítek se zachoval uvnitř skleníku. ALOIS PETRUS - Velmi plodný umělec, návrhář a především významný český řezbář, jehož dílo zahrnuje bohatě zdobený nábytek, loutky, dekorativní předměty a další řezbářské výtvory. Narodil se ve Skutči a proslavil se svým uměním po celém Československu a dokonce i v zahraničí. Počátkem dvacátých let založil umělecko-průmyslovou dílnu v Třebíči a později se usadil ve Svitavách, kde se stal učitelem umění a řemesel. Jeho práce zdobí mnoho interiérů a institucí a jsou považovány za významný příspěvek k českému řezbářskému umění. Pozůstalost Aloise Petruse obsahuje kolekci více než 200 předmětů, včetně jeho deníků, fotografií, návrhů nábytku a dalšího písemného materiálu. Po deseti neúspěšných letech strávených v Kolíně, kde byl vlastníkem firmy na výrobu nábytku, se Alois Petrus v roce 1945 rozhodl opustit město a přesídlit do Svitav. Tato změna byla klíčovým okamžikem v jeho životě. Najednou musel vše budovat úplně znovu, neboť během války přišel o značnou část svého majetku. Ve Svitavách se zapojil do výuky umění a řemesel na reálném gymnáziu a také se snažil prosadit založení umělecké řezbářské školy. I přes neúspěch v tomto úsilí, mu nic nebránilo v tom, aby pokračoval ve své řezbářské práci a tvořil krásná díla, která později zdobila mnoho domovů a veřejných institucí. (příborník - výška 194 cm x 220 cm x 70 cm; skleník - výška 201 cm x 135 cm x 50 cm; hodiny výška 200 cm x 57 cm x 38 cm; stůl - výška 79 cm x 150 cm x 110 cm; stolek - výška 76 cm x 70 cm x 80 cm) Níže je ke shlédnutí video, kde je slyšet i zvuk hodin.
Přidat do košíku

Vzácná starožitná měšťanská jídelna z vyhlášeného uměleckého ateliéru ALOIS PETRUS Kolín - muzejní nábytek z r. 1938

299.000 
Tato okouzlující kolekce nábytku byla mistrovsky navržena v osobitém, florálně historizujícím, stylu. Na plasticky ztvárněné centrální kazetě příborníku i skleníku vidíme klasicistně pojaté symboly hojnosti a cizokrajné i domácí fauny (papoušci, delfíni, ale i veverka na hodinách). Starožitný řezaný nábytek má působivě zvýrazněny nejen horizontální, ale i vertikální linie a to florálně stylizovanou řezbou. Součástí luxusní jídelny je oválný stůl se šesti židlemi a také stolek téměř čtvercový, jenž má pod vrchní skleněnou deskou vložený krásný, zlatem vyšívaný brokát. Touto původní, velmi krásnou a kvalitní látkou byly při výrobě potaženy i židle s širokými křesílky. Jídelna z ebenově mořeného dubu, byla řezbářsky vyzdobena četnými, oku libými motivy a symboly, jako jsou květy růží, vinná réva i rohy hojnosti s širokými vázami, plnými vázaných květin. Výrobce ALOIS PETRUS myslel i na četné zjemňující detaily, jako jsou okouzlující oválné medailonky - miniatury z vyšívaného hedvábí. Tyto kontrastní výšivky jsou vložené v ozdobně řezaných lištách, vertikálně vložených mezi zaoblená i plochá fazetová skla příborníku a skleníku. Jedinečně navrhovaný, prvorepublikový nábytek, efektně vynášejí barokně-rokokové nohy, přikrášlené listovým plastickým motivem s volutkami. Pouze široký jídelní stůl pro šest osob má nadčasově řešenou centrální nohu se čtyřmi, florálně řezanými sloupky, jež jsou usazeny na masivní kosočtvercové podstavě, důmyslně chráněné jemně strukturovaným, mosazným plechem. Chloubou této překrásné jídelny, jsou plně funkční, podlahové čtvrťové hodiny, jež při odbíjení zahrají i melodii. Čtvrťový hodinový stroj se třemi závažími má dokonce osm, dokonale vyladěných bicích gongů z kalené oceli, na které každou čtvrthodinu, hrají mechanicky ovládaná kladívka. Celý komplet, jež se zachoval v původním velmi dobrém stavu, byl důkladně vyčištěn a jeho ebenově leštěný povrch pečlivě zrenovován. Dobře zachovalé je i pohodlné a stále původní čalounění s brokátem, nákladně vyšívaným tmavě zlatou nití. Osobitý návrh byl vytvořen pod vlivem romantizujících slohů, secese i stylu ART- DECO. Petrusovu uměleckému odkazu se významně věnuje i městské muzeum a galerie ve Svitavách, které po mnoha letech úsilí sehnalo též jednu, téměř identickou jídelnu. Tato svitavská ale nemá nákladnější tří-závažový hodinový stroj, ale jen dvou závažový a její křesílkové základny nemají opěráky a područky. Sezení též nemá reprezentativní brokátovou látku na čalouněných sedácích a původní ozdobné střapce na klíčích. Nyní několik vět k výrobci, jehož reklamní štítek se zachoval uvnitř skleníku. ALOIS PETRUS - Velmi plodný umělec, návrhář a především významný český řezbář, jehož dílo zahrnuje bohatě zdobený nábytek, loutky, dekorativní předměty a další řezbářské výtvory. Narodil se ve Skutči a proslavil se svým uměním po celém Československu a dokonce i v zahraničí. Počátkem dvacátých let založil umělecko-průmyslovou dílnu v Třebíči a později se usadil ve Svitavách, kde se stal učitelem umění a řemesel. Jeho práce zdobí mnoho interiérů a institucí a jsou považovány za významný příspěvek k českému řezbářskému umění. Pozůstalost Aloise Petruse obsahuje kolekci více než 200 předmětů, včetně jeho deníků, fotografií, návrhů nábytku a dalšího písemného materiálu. Po deseti neúspěšných letech strávených v Kolíně, kde byl vlastníkem firmy na výrobu nábytku, se Alois Petrus v roce 1945 rozhodl opustit město a přesídlit do Svitav. Tato změna byla klíčovým okamžikem v jeho životě. Najednou musel vše budovat úplně znovu, neboť během války přišel o značnou část svého majetku. Ve Svitavách se zapojil do výuky umění a řemesel na reálném gymnáziu a také se snažil prosadit založení umělecké řezbářské školy. I přes neúspěch v tomto úsilí, mu nic nebránilo v tom, aby pokračoval ve své řezbářské práci a tvořil krásná díla, která později zdobila mnoho domovů a veřejných institucí. (příborník - výška 194 cm x 220 cm x 70 cm; skleník - výška 201 cm x 135 cm x 50 cm; hodiny výška 200 cm x 57 cm x 38 cm; stůl - výška 79 cm x 150 cm x 110 cm; stolek - výška 76 cm x 70 cm x 80 cm) Níže je ke shlédnutí video, kde je slyšet i zvuk hodin.
Přidat do košíku

Starožitný secesně empírový nástolec vázového typu se zoomorfními motivy osazený velmi krásnými foukanými skly

7.200 
Podstavu stříbrně niklovaného nástolce z tlačené mosazi, okázale vynášejí empírově stylizované a okřídlené tlapy šelmy. Tuto ozdobnou část podstavy, vhodně zakončuje obvodový pás zvaný listovec. Nad hladce soustruženým a leštěným tělem je osazen plasticky vzorovaný, dvoustupňový, krk s upínací hlavicí pro nákladně ztvárněný skleněný talíř s vázovou věžičkou pro řezané květiny. Široká, ručně foukaná, miska s působivě prolisovanými a stupňovitě vybarvenými okraji, sloužila k vystavení ovoce nebo jiných dobrot. Vrchní sklo ve tvaru vysokého úzkého květu se používá jako váza. Oba mistrovsky provedené, skleněné dílce se zvlněnými okraji a jemně tlačeným povrchem, mají vkusně sladěná probarvení v perlově bílém a fialovém odstínu. Dvoustupňový nástolec je působivou ukázkou mistrovství našich dávných sklářů. Při romantickém osvětlení, Vás mohou okouzlit jeho třpytivé perleťové odlesky. Neoempírový nástolec ze 3. třetiny 19. stol. se zachoval v krásném původním stavu. Nyní je po důkladném a pečlivém vyčištění a přeleštění. Spodní talířové sklo je upevněno k podstavě centrálním šroubem, který vychází z úzkého vázového podstavce. Kombinace stříbrně leštěného kovu a luxusního, ručně zhotoveného secesního skla je velmi působivá. Krásný stav bez poškození. (výška 37 cm, průměr 27 cm) Hmotnost 1,1 kg.
Přidat do košíku

Středně větší starožitná petrolejová lampa vyrobená ve 3. třetině 19. st. z foukaného mléčně bílého Horáckého skla

4.500 
Hezká a sběrateli často vyhledávaná petrolejka, která Vás jistě zaujme výrazně soustruženými, důmyslně propracovanými tvary, které jsou i pohledově vyvážené. Tento generacemi osvědčený typ celoskleněných petrolejek vychází již z období biedermeieru. Široká, kruhová, stupňovitě profilovaná podstava, vynáší kónický sloupek ve tvaru kuželky, oživený plasticky vystouplými prstenci. Tyto vkusné profilace tělo lampy esteticky obohacují. Nádobka na olej má hladce soustružený kónický tvar, nahoře i dole obohacený vystouplým a polokruhově zaobleným prstencem. Starožitná, ručně vyrobená lampa, se zachovala ve velice dobrém stavu, bez poškození skleněných i jiných částí. Mosazné dílce pro posunování knotu jsou plně funkční a přeleštěné. K usměrnění a ochraně plamínku slouží píšťala (cylindr) z čirého skla. Na spodní straně je původní útvar, vzniklý po odlomení dílce od sklářské píšťaly. Velice hezká a zcela originální petrolejka s lesklým povrchem, pochází nejspíše ze sklárny Milovy na Vysočině. Sběratelsky i muzejně zajímavá starožitná lampa, která je po pečlivém vyčištění a renovaci kovových částí plně funkční. Z přepravních důvodů ji dodáváme bez olejové náplně. (výška 54 cm, průměr 13 cm) Hmotnost 1,1 kg.
Přidat do košíku

Starožitný secesní talířový nástolec z dříve postříbřené a leštěné mosazi s ozdobně litými a tlačenými dekorativními prvky

3.400 
Hezký dekorativní nástolec byl jemně cizelován florální výzdobou. Profilovaný okraj dekorativního nástolce, který byl romanticky ztvárněný jako zahradní fontánka, nápaditě oživují drobné odlitky pijících ptáčků. Na centrálním medailovém reliéfu je pečlivě propracovaný motiv bohaté dámy s ošatkou, radostně krmící cizokrajné pávy a rozličnou domácí drůbež. Dílko pochází z období okolo roku 1900, kdy byl jeho tvůrce ovlivněn doznívajícími historismy a nastupující secesí. Měšťanský secesní nástolec, byl zhotoven z mosazi a slabě postříbřen. Velmi dobrý stav, po pečlivém přeleštění. Hezká stolní dekorace ze zlatě leštěné mosazi, osazená dílci z tmavě stříbrné kovové slitiny. Za více než sto let užívání se původní povrchové postříbření již téměř odleštilo. (výška 11 cm x 31 cm x 28 cm) Hmotnost 0,9 kg.
Přidat do košíku

Starožitný sběratelsky velmi zajímavý reklamní tác Hipp z lisovaného a šedobíle smaltovaného plechu z 1.třetiny 20. stol.

4.800 
Originální reklamní předmět, ztvárněný v pozdně secesním stylu je oživený dobře zachovalým reklamním tiskem s obrázkem dítěte a německy psanými nápisy. Starožitný tác z tlačeného ocelového plechu má místy částečně poškozený ochranný smalt. Roku 1899 v Pfaffenhofenu se narodila velká myšlenka, která stála u zrodu společnosti HiPP. Joseph Hipp, kreativní cukrář, začal vyrábět vlastní sucharovou moučku, aby pomohl svým dvojčatům s výživou. Tento jednoduchý, ale účinný recept položil základy pro jednu z nejvýznamnějších firem v oblasti dětské výživy, která dodnes staví na rodinné tradici a inovaci. (výška 4,5 cm x 30 cm x 17,5 cm) Hmotnost 0,3 kg.
Přidat do košíku

Starožitná kolekce rokokově ztvárněných talířků z krémově bílé plasticky ztvárněné a ručně malované keramiky ze 3.třetiny 19. stol.

2.400 
Keramika s lesklou ochrannou glazurou má na větších talířcích hůře čitelné tlačené značení výrobce s písmeny v kroužku. Rokokově vykrajované talířky mají jemně zlacené obvodové linky a růžově zvýrazněné, florálně stylizované rozčlenění, široce rozevřených okrajů. Celý pohledový povrch talířků je plasticky okrášlen jemným síťovým vzorem. Kolekce starožitných keramických talířků se zachovala pouze s minimálním povrchovým opotřebením viz foto. (průměr talířků 18,5 cm a 14 cm) Hmotnost 1,9 kg/sada.  Sada obsahuje 5 větších a 6 menších talířků a jednu misku.
Přidat do košíku

Unikátní a velmi krásná secesní žardiniéra převážně z bronzu - navrhl sochař a všestranný umělec LADISLAV ŠALOUN

220.000 
Zcela originální dílo z počátku 20. století, nese jasně čitelné rysy a tvarosloví našeho nejplodnějšího a nejuznávanějšího výtvarníka. Ladislav Jan Šaloun nejprve studoval na Reynierově kreslířské škole, dále roku 1889-1891 studoval sochařství u Tomáše Seidana a Bohuslava Schnircha. Velmi ho inspirovala díla Josefa Václava Myslbeka. Následně ho okouzlila secese, zejména po setkání v Praze se samotným Augustem Rodinem roku 1902. Mezi jeho přáteli byly i takové osobnosti jako Stanislav Sucharda, František Bílek a Qvido Kocián. Při svých monumentálních i komorních plastikách, spolupracoval s mnoha architekty zvučných jmen. Byl to Antonín Weihl, Osvald Polívka a Josef Fanta. Jeho návrhy soch, většinou realizovali v kameni jiní sochaři. Díla z bronzu odlévali významní specializovaní kovolitci jako Franta Anýž, Bendelmayer a Červenka. Velmi rád navrhoval průmyslový design jako popelníky, dózy, šperky a šperkovnice. Často kladl důraz na duchovní význam své tvorby a jsou známé i jeho mystické seance s Josefem Váchalem, Alfonsem Muchou, Františkem Bílkem, Janem Konůpkem a Bohuslavem Reynkem. Nyní se vrátíme k okouzlující, umělecky ztvárněné žardiniéře. Na přiložených fotkách (od konce) ji vidíte jak se dochovala v dobrém původním stavu. Následně jsme ji opatrně demontovali na jednotlivé části, z kterých byla, před více jak sto lety, sestavena. Spodní podstavec zlato-stříbrného odstínu, tvoří hladce vykrajovaný rámový dílec, odlitý z bronzu a původně celý postříbřený. Nad ním je bohatě propracovaná část, která představuje bouřící vlny. Tato byla odlita též z masivního bronzu a má i původní nazelenalý povrch. Ve vysokých vlnách se stabilně vznáší pomyslná loďka ve tvaru poloviny vejce a zezadu ji tlačí či směruje po prsa ponořená svalnatá postava muže či vodníka s ostře řezanými obličejovými rysy a dlouhými vlasy. Tento způsob ztvárnění divého obličeje se nápadně přibližuje i jiné Šalounově postavě (na obalu jeho knihy). Ozdobou secesního nástolce je svůdně krásná vodní víla, s květy leknínů ve vlasech, loďkou tlačená vpřed a opírajíc se o ni zády. Pohádkově krásná bytost prochází vlnami a svým uhrančivým pohledem míří k obhrouble ztvárněnému silákoví. Svůdná víla v lehkém záklonu se pravou rukou přidržuje okraje průsvitné loďky z ušlechtilého kamene. Jedná se o druh polodrahokamu s výrazně strukturovanou kresbou. Tento ušlechtilý křemen vyniká svou krásou a schopností, působivě propouštět světlo. Mistrovsky provedená těla obou postav jsou též z bronzu. Vše je upevněno v jeden celek za pomoci původních šroubků s matičkami a též originálního prkénka, tvořícího zároveň i spodní kryt podstavy. Toto smrkové prkénko, bylo přelepeno kartonem se semišovou látkou, která je již značně opotřebená. Tento původní karton, bude dodán k žardiniéře zvlášť. Žardiniéra není čitelně značena a místo, kde se domníváme, že je a nebo může být, je pod pravou rukou mužské postavy na výstupku nazelenalé bronzové podstavy tvořenou mořskými vlnami. Jedná se o značku s velkým L v nedokončeném rámečku s Š. Předmět, ale i tak jasně charakterizuje svého nesmírně nadaného tvůrce. Všestranný umělec Šaloun barvitě ztvárnil v tomto jedinečném užitném díle, bájný poetický příběh se dvěma zcela odlišně pojatými bytostmi, jež hmatatelně vysílají vnímavému divákovi pocity radosti, úžasu i eroticky laděný náboj. Toto jsou ty pravé pocity, pro které se opravdová díla odedávna tvoří. (výška 19 cm x 46 cm x 20 cm) Hmotnost 8,5 kg.
Přidat do košíku

Vyšší dvouramenná starožitná lampa z masivní leštěné mosazi osazená stínidly ve tvaru stylizovaného zvonkového květu

7.400 
Stolní lampa s výrazně převýšenými obloukovými rameny má původní mosazné objímky zakončené mosazným kroužkem. Do nich se šroubují klasické žárovky s běžným závitem. Plasticky vzorovaná, skleněná stínidla s matným povrchem se upínají do vzdušných košíčků z tlačeného mosazného plechu. Stolní světlo s dvěma elegantně tvarovanými rameny má vysoký sloupek ze silnostěnné trubičky, nahoře zakončené ozdobně soustruženou věžičkou. Vše spočívá na ozdobně lité a robustní kruhové podstavě, která tvoří pomyslnou spodní patku hladkého sloupku s rameny. Stínidla z matného skla vytváří příjemné světlo. Vyšší reprezentativní lampička ze zlatě leštěné mosazi je vhodná pro výjimečné prostory i náročné tvůrce. Starožitné světlo je po citlivé renovaci a se zcela novou elektroinstalací. (výška 62 cm x 48 cm) Hmotnost 3,3 kg.
Přidat do košíku

Krásný starožitný salonní secesní lustr - veliké a dlouhé technicky propracované stahovací světlo z patinované mosazi

17.900 
Důmyslně navržený salonní lustr se třemi kladkami a širokým kruhovým stínidlem z narůžovělého mramorovaného skla je ukotvený na široké stropní základně z plasticky zdobené a hluboce tlačené mosazi. Tento nákladně ztvárněný dílec je osazen třemi ozdobnými řetízkovými závěsy, které jsou zakončeny působivě zpracovanými hlavicemi, do kterých se šroubují žárovky s běžným závitem. Měšťanský typ reprezentativního svítidla z vrcholného období secese, Vás jistě zaujme nejen svým patinovaným, pouze nenápadně proleštěným povrchem, ale i důmyslným technickým vzhledem s elegantně propracovanými dílci. Kvalitní mosazné provedení je osazeno dokonalým třídílným kladkovým systémem, který účinně ovládá centrální válcové závaží. Nadstandardní secesní stahovací lustr se snadno ovládá centrálním tahovým držadlem. Starožitné salonní mosazné světlo je po celkové pečlivé renovaci a má novou elektroinstalaci i repasované objímky na žárovku s běžným závitem. (délka 122 cm - 182 cm; průměr vrchu 49 cm) Hmotnost 6 kg.
Přidat do košíku

Starožitné sochařské okouzlující dílo - závěsná luneta zvaná Ukolébavka od medailéra a sochaře Stanislava Suchardy

13.000 
Stanislav Sucharda (1866-1916) prožil poměrně krátký, ale velmi plodný život talentovaného umělce. Luneta Ukolébavka se stala nejvýznamnějším dílem, které vytvořil již ve svých 25 letech. Krátce potom dokončil studium na Akademii výtvarných umění u J. V. Myslbeka. Za toto dílo obdržel ve vídeňském Künstlehrhausu Reichlovu cenu. Toto významné ocenění mladému umělci umožnilo studijní cestu do Itálie, kde se seznámil s renesancí, která ho svými díly silně ovlivnila. Originální sochařské dílo o rozměrech 59 x 82 cm, zhotovené z okrově žluté keramiky, bylo vyrobeno v bechyňské keramičce, což dokládá tlačené značení. Krásný původní, velmi dobrý stav, bez poškození. Součástí tohoto velmi okouzlujícího díla, býval původně i dřevěný smyčec, který se stejně jako u většiny lunet již nedochoval. Hodnotná interiérová dekorace i velmi významné dílo fenomenálního sochaře z Nové Paky. Výjimečná příležitost získat takto jedinečné a opravdu krásné dílo, které se vyskytuje dnes již vzácně. Publikováno v knize Keramika z Bechyně Jiří Hořava. (výška 59 cm x 82 cm x 15 cm) Hmotnost 16,5 kg.
Přidat do košíku

Párové portréty dětí

8.800 
Výjimečně se vyskytující vkusné zobrazení roztomilých dětí v dobovém oblečení. Umístěno v oválných a zasklených zlatě patinovaných rámech.   Kvalitní dobový tisk vyrobený okolo roku 1910.    (vnější rozměr rámu: výška 71cm, šířka 61,5cm, vnitřní rozměr rámu: výška 60cm, šířka 50cm) Hmotnost 8,2kg/pár. Cena za pár.
Přidat do košíku

Starožitná žardiniéra z malované keramiky představující piknikový pletený koš s uchy, na kterých sedí postavičky dětí s míčem

10.000 
Okouzlující námět se sedící holčičkou, která přizvedává sukénku pro lapení míče, a hošíčkem, který též sedí na vyvýšeném držadle košíku a přitom vyzývá líbezným pohledem malou slečnu ke hře s míčem. Zdařilé modelérské dílko, věrně zpodobňující pletený koš i postavičky dětí si dle svého vkusu a představivosti, dotvoří až nový majitel a to sušenými nebo rostlými květinami. Tato umělecky navržená žardiniéra, může být vázou či květináčem, nebo též mísou na ovoce či sladkosti. Keramika byla záměrně okrášlená ruční malbou v naturálně laděných odstínech, aby náležitě vynikly květinové kreace autorky, která je jistě duší i celého svého „království”. Secesní dílo má číselné značení modelu a pochází nejspíše z vyhlášené ústecké dílny Jan Maresh. Velmi dobrý původní stav, zcela bez poškození. (výška 27 cm x 40 cm x 18 cm) Hmotnost 1,9 kg.
Přidat do košíku

Starožitné párové dekorativní vázy z plasticky tvarované a malované keramiky s dekorem dřeva a mosaznými ornamenty

4.900 
Ústecká keramika s hnědě patinovaným povrchem, věrně zpodobňujícím kůru stromu, nebo kresbu omšelého dřeva. K oživení tohoto hluboce strukturovaného povrchu, použil výrobce ornamentální, zlatě patinované renesanční prvky, zdařile napodobující mosazné ozdobné kování. Tyto vkusné párové vázy pocházejí nejspíše z produkce firmy JAN MARESH. Na spodní straně starožitných keramických váz, jsou tlačená čísla modelové řady. Velmi dobrý stav bez poškození. (výška 25 cm, průměr 15 cm) Hmotnost 1,7 kg/pár.
Přidat do košíku

Sledujete také náš MLÝNGRAM?

Sobotní novinky do e-mailu

Košík
Zde napište jakou starožitnost hledáte.